Resor

13 december 2011

Flyttar

tiden rullar pa och jag for varje dag som gar kommer jag lite narmare min Divemaster. Jag vet dock inte ifall jag hinner gora klart den med tanke pa planerna kring en trip till Bali.
Om jag inte gor detta sa ar det inte hela varlden, kommer i alla fall fa min rescuediver course.  sen kan jag avsluta min divemaster senare.

Natt mellan sondagen och mandag hade nagot satt upp mig pa att gora nattjobbet pa hostlet. vilket aer mellan 00:00-08:00, jobbet bestar av att stada hela hostlet.
Att nagon hade skrivit upp mig pa detta skiftet visste jag inte om, utan gick direkt till sagns efter en veckas arbete.

Sa personalen var ganska arga pa mig da jag inte hade gjort skiftet. men det ar knappt fysikt mojligt da det hade innebart 26 timmars arbete istrack for mig om man raknar med arbetet pa baten tidigare samma dag.

Sa nu far jag inte arbeta mer pa hostlet.

Men inga sura miner har inte!!!! Imorgon flyttar jag in pa baten istallet. (gratis boende) kommer bli kanon :D

Har kommer fler schyssta firrar jag ser nastan varje dag.

skoldpadda, ser minst tre varje dag
razorfish (rakbladsfisk)dom simmar vertikalt med huvet nerat.
trumpetfish
blue spotted-stinray, dessa ser man manga under nattdyken, da letar man efter grona ogon i morkret med sin ficklampa, da ar de antingen haj eller rocka.
Denna sag jag for forsta gangen igar, det ar en sweetlips juv :)

2 kommentarer:

  1. Hej Johan!
    Kul att läsa om Dina äventyr och dykupplevelser!
    Tack även för alla fantastiska bilder!!
    Hur länge till skall Du stanna?

    /Jan-Gunnar

    SvaraRadera
  2. hej hej :D kul att se att du laser min blogg Jan-Gunnar. Det ar verkligen jatte kul da man far kommentarer pa bloggen.

    ja, om du har vagarna forbi Cairns sa kan jag vissa dig massa mer roliga fiskar och koraler ;)

    Jag stannar max till maj, da ska min flickvan ta studenten. Men tror att jag kommer betydligt tidigare, men inget bestamt datum annu.

    SvaraRadera