Resor

31 augusti 2011

Tillbaka

Lever till 100 % :)
Jag har precis kommit tillbaka fran the Ibans. Det har varit en riktigt maktig upplevelse. Det borjade med att vi fick hoppa pa fyra stycken longboats som skulle ta oss ditt vi skulle bo. Batturen tog cirka 2 timmar och var en upplevelse i sig: eftersom vatten nivan var 5 m lagre an om man jamfor med da det aer regnperiod sa fanns det stuntals inget vatten allas pa dom sma bi-floderna vi tog oss uppfor.  Vattent var nog det renaste vatten jag nagonsin sett, dett var helt kristallklart, sa jag snorklade varje dag :D
Detta var min utsikt fran huset.

Det forsta vi gjorde nar vi kom fram var att hoppa i vattnet, det var  kanske 23-24 grader.  efter det kom en av byborna och lagade mat till oss , riktigt gott.

En dag hoppade jag fran ett vattenfall
Har har vi en liten del av dagens fangst som jag och Echo har fangat
Denna supergiftiga rackaren hittade Linn i sina byxor en  morgon, haha
skogen kryllade av blodiglar, sa dom slapp man inte undan ;)
Under tiden man bott hos Ibans har man : gjort 3 trekking-utflyckter, badat, fatt lara sig om deras traditioner, fangat fisk, haft en BBQ-dag. chillat, plantarat ett mango trad. last. och druckit riswiskey. m.m
Runt om i skogen vaxte Guava-frukten (den frukten du hittar i Twister och loka m.m) den var riktigt god :) vi hade  massor  av sadana trad utanfor huset.

Nu ska jag hoppa i poolen, berattar mer nan annan dag.  ha de fint :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar