Resor

20 augusti 2011

Basaga

Allt bra har i Kuching :)
Jag har precis atit frukost, den var faktiskt valdigt god (bananerna ar jatte sma).  igar nar jag landade i Kola Lumpur hade jag missat de plan som skulle ta mig till Kuching. Det var en frukansvart stor flygplats dar man fick aka tag for att ta sig mellan platserna/terminalerna. Jag hade lite otur nar jag skulle boka en ny biljett, man var tvungen att kopa biljetten 45 min. innan det skulle lyfta. Jag var var dar 43 min innan. 

Sa jag bokade istallet in mig pa  ett flyg som skulle lyfta 22:15. Dar efter ringde jag WOX, som ar den lokala organisationen jag aker med. Dit hade jag fatt fyra olika nummer, Jag berattade att jag missat mitt plan och att jag inte skulle landa i Kuching den tiden vi hade sagt.  Kvinnan jag pratade med var inte sa duktigt pa engelska sa det var svart att hoera vad hon sa. 

Jag landade i kuching 23:35 lokal tid. Da ringde jag och fragade efter namnet pa de guesthouse jag skulle bo pa. Dar efter tog jag Taxi till Basaga, The guesthouse.  checkade in 00:20 och fick nyckel till rum nr.30.
Jag hade extremt svart for att sova (och nej inte for att jag sasknar er hemma i sverige) , hemma i sverige var klockan bara 18:00. jag lag och kollade pa friends-avsnitt, lyssnade pa ''sommar i p1'' spelade pa mitt psp. Jag somnade 04:00 lokal tid. vaknade 07:00, gick upp och at frukost. 


Sa har ser mitt rum ut. 


Ha de fint/ Johan

2 kommentarer:

  1. Skönt att höra att du kommit fram safe Lillebror! Hoppas du snart kommer in i local time och att VOXarena är snällisar! Hur långt före är ni sverige..7h, 8h? Sverige har bjudit på finfin väder i helgen och jag har plockat svamp med mamma. Idag är det full fokus på Hff-Lund i detta hem. Fortsätt uppdatera bloggen ofta och ta hand om dig! Stor Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej bror!
    Drömde igår att du ångrat dig och flugit hem igen. Men det verkar inte så.... =)
    Elina, Sigrid och jag är glada för att du kommit fram och önskar dig fortsatt trevlig resa!
    Uppdatera bloggen så snart du kan!
    // Familjen Bergving

    SvaraRadera